Skip to content
Symptoms and consequences of vitamin D deficiency.

Vitamino D trūkumo simptomai ir pasekmės.

Vitamino D trūkumo simptomai ir pasekmės

Žiemą retai matome saulės šviesą, o vasario mėnesį atrodo, tarsi būtume išgyvenę amžinybės tamsą. Ilga žiema paliko savo pėdsaką ir mes galime nebeturėti tiek energijos, kiek rudenį ar vasarą. Viena iš išsekimo priežasčių gali būti vitamino D trūkumas organizme, kuris mūsų klimato sąlygomis yra plačiai paplitusi problema. Daugelis bėga nuo ilgos žiemos į šiltus kraštus, kurie padeda kuriam laikui papildyti saulės vitaminų atsargas, tačiau jos ilgai neišsilaiko. Todėl mūsų klimato sąlygomis žiemą svarbu vartoti vitamino D3 papildų. Sveikata yra brangiausias mūsų turtas, todėl nė akimirkai neturėtume pamiršti ja pasirūpinti.

Natūralūs vitamino D šaltiniai

Mūsų organizmas gamina vitaminą D iš odos, kai būname lauke, veikiamas tiesioginių saulės spindulių. Maždaug nuo balandžio iki rugsėjo pabaigos dauguma žmonių turėtų gauti visą jiems reikalingą vitamino D kiekį iš saulės spindulių. Žiemą, kai gyvename kambariuose ir retai matome saulę, organizmui lengvai atsiranda vitamino D trūkumas. Ekspertų vertinimu, maždaug 50 % pasaulio žmonių vitamino D kiekis yra per mažas, o iki 1 mlrd. žmonių labai trūksta vitamino D. Palaikyti optimalų vitamino D kiekį labai svarbu kaulų, smegenų ir imuninės sistemos sveikatai.

Vitamino D taip pat gaunama iš keleto maisto produktų, įskaitant riebią žuvį, pavyzdžiui, lašišą, skumbrę, silkę ir sardines, taip pat raudoną mėsą ir kiaušinius.

Daugiausia kalbama apie vitaminus D2 ir D3. D2 organizmas nesintetina, todėl jis gaunamas iš maisto (augalų ir kai kurių grybų). D3 yra gyvulinės kilmės (daugiausia žuvies), tačiau didžioji dalis vitamino D3 sintetinama odoje veikiant UV spinduliams.

Vitamino D kiekiui jūsų organizme įtakos turi šie veiksniai:

  • Odos spalva: Melanino pigmentas sugeria ultravioletinius spindulius (UV) ir apsaugo apatinius odos sluoksnius nuo UV spindulių žalos. Jis taip pat sumažina UV spinduliuotės kiekį, prieinamą odoje vitamino D sintezei. Kuo tamsesnė oda, tuo daugiau reikia būti saulėje, kad gautumėte pakankamai vitamino D.
  • Geografinė padėtis arba klimato zona: Miestuose, esančiuose netoli ekvatoriaus, ultravioletinių spindulių kiekis yra didesnis. Būtent dėl saulės spindulių ultravioletinių spindulių odoje gaminasi vitaminas D.
  • Gyvenimo būdas: Kai kurie žmonės dėl šios priežasties labai mažai laiko praleidžia lauke, taip pat dėl įvairios sveikatos būklės arba darbo kambaryje. Dėl to jų oda negauna pakankamai saulės šviesos.
  • Mityba: Žmonės, kurie nevalgo pakankamai vitamino D turinčio maisto, dažniau susiduria su vitamino D trūkumu.
  • Kūno svoris: Vitamino D trūkumas dažniau pasitaiko žmonėms, turintiems antsvorio. Šis ryšys gali būti susijęs su kūno riebalų poveikiu vitamino D įsisavinimui. Ši auditorija taip pat gali patirti judėjimo problemų, todėl mažiau laiko praleidžia lauke.
  • Įsisavinimo problemos: Krono liga, celiakija ir kitos ligos gali turėti įtakos tam, kaip žarnynas įsisavina maistines medžiagas, įskaitant vitaminą D.
  • Vaistai: Kai kurie vaistai mažina organizmo gebėjimą įsisavinti arba sintetinti vitaminą D. Tai steroidai ir kai kurie cholesterolio kiekį kraujyje mažinantys vaistai.
  • Amžius: gebėjimas vitaminą D paversti kalcitrioliu dėl senėjimo gali sumažėti inkstų funkcija. Dėl to sumažėja kalcio absorbcija.
  • Nėštumas: Nėštumo metu vitamino D poreikis gali padidėti. < / span>.

Kodėl vitaminas D toks svarbus?

  • Palaiko stiprius kaulus ir dantis: saugo mūsų sveikus ir stiprius kaulus nuo įvairių ligų, įskaitant rachitą. Rachitas yra sunki liga, dėl kurios vaikų kaulai tampa silpni ir trapūs. Taip nutinka dėl vitamino D trūkumo organizme, nes jo reikia, kad organizmas galėtų naudoti kalcį ir fosforą kaulams statyti. Jei suaugusiųjų kaulai yra silpni ir trapūs, ši liga vadinama osteomaliacija. Vitaminas D taip pat atlieka svarbų vaidmenį stiprinant dantų sveikatą ir užkertant kelią dantų ėduoniui bei dantenų ligoms. Vitaminas D leidžia virškinimo sistemai iš maisto pasisavinti kalcį, kuris kartu su fosforu formuoja kaulų struktūrą, sudarančią dantų emalį.
  • Kalcio įsisavinimas: Vitaminas D su kalciu padeda formuotis kaulams ir išlaikyti juos stiprius bei sveikus. Silpni kaulai gali sukelti osteoporozę, kuri gali lemti lūžius. Vitaminas D taip pat skatina kalcio įsisavinimą.
  • Efektyvesnis prieskydinių liaukų darbas: Jūsų prieskydinės liaukos dirba kiekvieną minutę, kad subalansuotų kalcio kiekį kraujyje, kontaktuodamos su inkstais, žarnynu ir kaulais. Kai su maistu gaunama pakankamai kalcio ir pakankamai aktyvaus vitamino D, iš maisto gaunamas kalcis įsisavinamas ir panaudojamas visame organizme. Kai kalcio suvartojama nepakankamai arba vitamino D yra mažai, prieskydinės liaukos "pasiskolina" kalcio iš skeleto, kad kalcio kiekis kraujyje būtų normalus.
  • Depresijos prevencija: Mažas vitamino D kiekis siejamas su depresija. Taip gali būti dėl to, kad vitamino D ir jo receptorių yra smegenų srityse, susijusiose su nuotaika ir elgesiu. Vitaminas D atlieka svarbų vaidmenį palaikant sveiką smegenų funkciją.
  • Širdies ligų prevencija: Tyrimai parodė, kad mažas vitamino D kiekis kraujyje yra susijęs su širdies ligomis ir su jomis susijusiomis komplikacijomis. Mažas vitamino D kiekis taip pat rodo su širdies ligomis susijusias sveikatos problemas, tokias kaip aterosklerozė, aukštas kraujospūdis, diabetas ir insultas.
  • Imuninės sistemos stiprinimas: Viena iš svarbiausių vitamino D funkcijų - palaikyti imuninę sistemą. Vitaminas D tiesiogiai sąveikauja su ląstelėmis, atsakingomis už kovą su infekcijomis, kad mūsų organizmas galėtų kovoti su ligas sukeliančiais virusais ir bakterijomis. Jei dažnai sergate, ypač jei esate peršalę ar sergate gripu, tai gali būti dėl mažo vitamino D kiekio jūsų organizme. Keliuose tyrimuose nustatytas ryšys tarp vitamino D trūkumo ir kvėpavimo takų infekcijų (pvz., peršalimo, bronchito ir plaučių uždegimo). Taip pat nustatyta, kad vartojant vitamino D papildų iki 4000 TV per dieną, galima sumažinti kvėpavimo takų infekcijų riziką.

Galimi vitamino D trūkumo simptomai:

  • Dažnos ligos ar infekcijos
  • nuovargis
  • kaulų ir nugaros skausmai
  • dažna nuotaikų kaita
  • plaukų slinkimas
  • raumenų skausmas

Jei vitamino D trūkumas tęsiasi ilgai, jis gali sukelti tokias komplikacijas kaip:

  • širdies ir kraujagyslių sistemos sutrikimų
  • autoimuninės ligos
  • neurologinės ligos
  • infekcijos
  • nėštumo komplikacijos
  • tam tikri vėžiniai susirgimai, ypač krūties, prostatos ir storosios žarnos vėžys

Vitaminas D kaip maisto papildas - Kada ir kaip?

Vitaminas D yra riebaluose tirpus vitaminas, tai reiškia, kad jis netirpsta vandenyje ir geriausiai pasisavinamas su daug riebalų turinčiu maistu. Todėl vitamino D papildus rekomenduojama vartoti su maistu tuščiu skrandžiu, kad geriau būtų įsisavintas. Pavyzdžiui, avokadai, riešutai, sėklos, neriebūs pieno produktai ir kiaušiniai - tai daug riebalų turintys maisto produktai, kurie padeda geriau įsisavinti vitaminą D.

Vitamino D rekomenduojama vartoti ryte arba po pietų. Tiesą sakant, vitamino D vartojimo laikas priklauso ir nuo jūsų dienotvarkės. Verčiau venkite vartojimo vakare, nes kai kuriais tyrimais nustatyta, kad vitaminas D gali slopinti melatonino (miego hormono) gamybą, kuris savo ruožtu padeda mums geriau išsimiegoti ir užtikrina ilgalaikį miegą.

Kadangi Estijoje ir kitose pasaulio šalyse plačiai paplitęs vitamino D trūkumas, daugelis žmonių savo sveikatai palaikyti vartoja vitamino D papildus.

Naujas ICONFIT produktų asortimentas - patogūs papildai kapsulėse

ICONFIT savo produktų liniją papildė aukštos kokybės kapsulėmis, todėl jas vartoti labai patogu. Naujausią produktų liniją galite rasti čia . Tarp naujų produktų yra vitamino D3 kapsulės, kuriose yra didelės vitamino D dozės (4000 TV). ICONFIT vitamino D3 kapsulėse nėra dirbtinių priedų, cheminių medžiagų, konservantų ar dažiklių, jos pagamintos Estijoje, be GMO. Pakuotėje yra 90 kapsulių, kurias galima padalyti beveik trims mėnesiams. Tik po vieną kapsulę per dieną ir gaukite reikiamą vitamino D paros kiekį! Šiuo metu, kai mūsų organizmas yra išsekęs nuo ilgų žiemų ir imlus įvairioms ligoms, rekomenduojame vartoti ICONFIT vitamino C kapsules, kurių sudėtyje yra natūralių šaltalankių miltelių. Vitaminas C padeda mažinti nuovargį, išsekimą ir stiprina imuninę sistemą. Be to, jis svarbus kolagenui susidaryti ir yra būtinas komponentas geležies įsisavinimui.

Ankstesnis straipsnis Kaip po švenčių grįžti prie treniruočių ir vėl sveikai maitintis?